Oskar Dawicki, Lista, fot. César Delgado Martín Oskar Dawicki, Lista, fot. César Delgado Martín Oskar Dawicki, Lista, fot. César Delgado Martín Oskar Dawicki, Lista, fot. César Delgado Martín Oskar Dawicki, Lista, fot. César Delgado Martín Oskar Dawicki, Lista, fot. César Delgado Martín Oskar Dawicki, Lista, fot. César Delgado Martín Oskar Dawicki, Lista, fot. César Delgado Martín Oskar Dawicki, Lista, fot. César Delgado Martín Oskar Dawicki, Lista, fot. César Delgado Martín Oskar Dawicki, Lista, fot. César Delgado Martín Oskar Dawicki, Lista, fot. César Delgado Martín
Lista , którą wpisać można w tradycję krytycznych prac „biurowo-instytucjonalnych” (na czele z MOMA Poll Hansa Haacke w Museum of Modern Art w Nowym Jorku z 1970 roku), odpowiada na rosnące w ostatnich latach w środowisku artystycznym zapotrzebowanie na kolektywne wyrażenie poparcia bądź też sprzeciwu wobec jakiejś (najczęściej politycznej) decyzji, osoby czy instytucji. Z powodu nadprodukcji tego typu list, sama treść petycji przestaje mieć znaczenie, podczas gdy pula rozpoznawalnych nazwisk, mimo że dość przewidywalna, staje się coraz cenniejsza. Dawicki tworzy więc listę idealną – bez niepotrzebnych żądań czy postulatów – a przez to aktualną zawsze i wszędzie, zwracając uwagę na to, że losy sztuki polskiej doby post-transformacyjnej to historia nieustannych napięć pomiędzy: „nami” i „nimi”.
Rok powstania: 2009
Technika: 8 arkuszy A4, długopis
Wymiary: 21×29,7 cm
Sposób nabycia: darowizna Źródło finansowania: Forma własności: kolekcja Źródło: Oskar Dawicki Nr księgi: MSN: 4300-8/2010
Data nabycia: 23.12.2010
Zobacz także